بیوگرافی سلنا گومز-بخش سوم : بازیگری

بیوگرافی سلنا گومز-بخش سوم : بازیگری

سلنا گومز

گومز به طور رسمی اولین نقش خود را در سال ۲۰۰۲ در نقش "جایانا" در سریال کودکانهٔ "بارنی و دوستان" به دست آورد. وی در قسمت شانزدهم این مجموعه بازی کرد و تا سال ۲۰۰۴ در این مجموعه حضور داشت. سلنا بعدها اعلام کرد که سنش باعث خروج او از این مجموعه شده و این مسئله باعث شده بود که او فکر کند که خیلی پیر شده! در سال ۲۰۰۳، وی در اولین فیلم خود "کودکان جاسوس: اتمام بازی" (Spy Kids Game Over) ایفای نقش کرد. پس از این گومز در تبلیغات زیادی ظاهر شد. در سال ۲۰۰۵، سلنا نقش برجسته‌ای در فیلم تلویزیونی "واکر، تگزاس رنجر: محاکمه با آتش" (Walker, Texas Ranger: Trial by Fire) داشت (در نقش جولی). در سال ۲۰۰۶، وی به عنوان بازیگر مهمان در یکی از قسمت‌های مجموعهٔ "زندگی دنباله دار زک و کودی" (The Suite Life of Zack & Cody) ایفای نقش کرد. در سال ۲۰۰۷، سلنا در ۳ قسمت از مجموعهٔ دیزنی "هانا مونتانا" به عنوان بازیگر مهمان در نقش میکایلا (به انگلیسی: Mikayla) بازی کرد که در واقع در این نقش رقیب هانا مونتانا (مایلی سایرس) بود.

در این میان، سلنا در دو قسمت آزمایشی برای شبکه دیزنی ایفای نقش کرد که اولی "آروین" نام داشت و مشابه مجموعهٔ "زندگی دنباله دار" (Suite Life) و دومی مجموعه‌ای شبیه سریال "لیزی مک گیر" (Lizzie McGuire) بود.

سلنا گومز و مادرش

سپس عهده دار نقش اصلی "اَلکس روسو" در مجموعه "جادوگران محلهٔ متزلزل" (Wizards of Waverly Place) شد که حضور وی در این مجموعه در سال ۲۰۰۹ سبب شد تا این مجموعه به بیش از ۱۱٫۴ میلیون بیننده در اولین قسمت خودش دست یابد. در این مجموعه اَلکس و تمامی خانواده اش جادوگرانی هستند که رستورانی در نیویورک دارند و در طول این مجموعه یاد می‌گیرند که چگونه از توانایی‌ها و جادوهایشان به نحوه احسن استفاده کنند. این مجموعه راهی بود که سلنا بتواند تمامی‌توانایی اش در بازیگری را به همه نشان بدهد و از طریق این مجموعه به شهرت رسید. همینطور باعث شد تا از طریق بازی در این مجموعه برای جوایز زیادی کاندید شده و جوایز زیادی از جمله: "جایزه برگزیده کودکان نیکلودین" و "جوایز برگزیده نوجوانان" را از آن خود کرد. موفقیت این مجموعه نظر بسیاری از منتقدان را جلب کرد و باعث شد تا سلنا را با ستاره بسیار موفق "مایلی سایرس" مقایسه کنند. او بعدها به عنوان یکی از "هشت بچهٔ جذاب" از طریق مجلهٔ "فوربز" انتخاب شد. این مجموعه تا فصل چهارمش و تا سال ۲۰۱۲ پخش شد.

در اکتبر ۲۰۰۸ گومز شرکت تولید خود را با همکاری "ایکس وای زد" به نام "ماه ژوئیه" (July Moon) راه اندازی کرد. طبق بخشی از قراردادنامه گومز حق استخدام نویسندگان، و ایجاد بسته‌های استعدادیابی برای استدیو را دارد. طبق بخش دیگری از قرار داد، اعلام شد که وی قرار است در فیلمی به عنوان "آن چه پسران می‌خواهند" در نقش دختری که می‌تواند ذهن پسرها را بخواند، بازی کند؛ اما در نهایت این فیلم هرگز منتشر نشد. در همان سال سلنا عهده دار نقش اصلی در فیلم "داستان سیندرلایی دیگر" (Another Cinderella Story) شد. سلنا در کنار "درو سیلی" (Drew Seeley) و در نقش "مری سانتیاگو" (Mary Santiago) بازی کرد که آرزو داشت یک رقصنده شود. به طور کلی از این فیلم برداشت‌های خوبی شد و فیلم نامهٔ این فیلم توانست برندهٔ "جایزهٔ گروه نویسندگان آمریکا" (Writers Guild of America Award) شود. مدتی بعد در همان سال، سلنا عهده دار دوبلری نقش "هِلگا" در فیلم انیمیشن "هورتون صدای کسی را می‌شنود!" (Horton Hears a Who!) شد. این فیلم یک موفقیت تجاری بود؛ چرا که فروشی نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار در سرار جهان داشت. بعد از این فیلم سلنا در ۳ مجموعه به نام‌های "جوناس برادرز: زندگی در رؤیا" (Jonas Brothers: Living the Dream)، "بازی‌های شبکه دیزنی" (Channel Games) و "استدیو دی سی: تقریباً زنده" (Studio DC: Almost Live) حضور یافت.

سلنا گومز

در سال ۲۰۰۹ سلنا بیشتر به حرفهٔ بازیگری خود پرداخت. وی در نقش "الکس روسو" در فیلم "زندگی دنباله دار بر روی عرشه" (The Suite Life on Deck) ظاهر شد. این فیلم تلفیقی از مجموعه‌های "جادوگران محلهٔ متزلزل" و "هانا مونتانا" بود و تمامی شخصیت‌های اصلی این دو مجموعه در این فیلم حضور پیدا کردند.

بعدها سلنا به عنوان بازیگر مهمان در مجموعهٔ "سونی به همراه یک شانس" (Sonny with a Chance) که دوست صمیمی اش "دمی لواتو" نقش اصلی آن را بر عهده داشت، بازی کرد. سپس دوبلری نقش "شاهزاده خانم سلینا" در فیلم "آرتور و انتقام مالتازارد" (Arthur and the Revenge of Maltazard) را بر عهده گرفت. وی همراه با دمی لواتو در فیلم "نقشه محافظت از شاهزاده خانم" (Princess Protection Program) که در ماه ژوئن ۲۰۰۹ پخش شد، حضور پیدا کرد. این فیلم، فیلمی بسیار موفق بود و تنها در اولین نمایش خود، ۸.۵ میلیون ببیننده داشت.

در اوت سال ۲۰۰۹ سلنا بازی در فیلم "جادوگران محلهٔ متزلزل" که بر اساس مجموعهٔ این فیلم بود را شروع کرد. این فیلم در اولین پخش خود 11.4 میلیون بیننده را به خود اختصاص داد و در جدول پربیننده ترین برنامۀ شبکه دیزنی در رتبۀ دوم و بعد از نمایش موزیکال دبیرستان ۲ قرار گرفت. همچنین برای دومین سال متوالی برندۀ جایزه "برنامه کودک برجسته" در ۶۲مین جایزه‌های امی ساعات پر بیننده شد.

سلنا گومز

در همان سال سلنا عهده دار نقش "بیزس" در فیلم رامونا و بیزس (Ramona and Beezus) شد. سلنا اعلام کرد که با بازی کردن در نقش یک بزرگسال مشکلی ندارد و گفت: "من از علایق تماشاچیانم باخبرم و هیچ وقت در نقشی بازی نمی‌کنم که خودم با بازی در آن و یا تماشاچیان برای دیدن آن راحت نباشند." این فیلم برای اولین بار در 23 ژوئیه 2010 پخش و با نظرات مثبت زیادی مواجه شد.

در مارس ۲۰۱۰ سلنا یکی از سه نقش اصلی فیلم مونت کارلو را برعهده گرفت که فیلمی تولید شده توسط "نیکول کیدمن" است. وی در این فیلم در نقش دختری که با یک شخص مهم در پاریس اشتباه گرفته می شود، در کنار "کیتی کسیدی" و "لیتون میستر" بازی کرد. سلنا برای آماده شدن برای این نقش، بازی چوگان را یاد گرفت و دو هفته وقت صرف یادگیری دو لحجۀ متفاوت انگلیسی کرد. این فیلم در تابستان ۲۰۱۱ به روی پرده رفت و تقریباً بعد از یک هفته با ۷،۶۰۰،۰۰۰ میلیون دلار فروش رتبهٔ پنجم را به دست آورد.

در فوریه ۲۰۱۲ گویندگی فیلم هتل ترانسیلوانیا به جای مایلی سایرس به سلنا گومز داده شد و همچنین در فیلم تعطیلات بهاری که جیمز فرانکو و ونسا هاجنز هم در آن بازی کرده‌اند نقشی منفی را بازی کرد.

او به تازگی به همراه اتان هاوک و جان ویت در فیلمی به نام گریز بازی کرد که سلنا گومز در آن فیلم نقش جدیدی را ایفا کرد. این فیلم شامل تعقیب و گریزهای ماشینی و تصادف‌ها و انفجارهای بسیاری است. این فیلم در تاریخ ۳۰ آگوست بر روی پردهٔ سینما خواهد رفت که البته این فیلم در زمان خود اکران شده است.

ادامه دارد....

نویسنده مطلب: وی مایند

وی مایند

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...