سرانجام «مرد آهنین» هم به توییتر پیوست. رابرت داونی جی آر که همیشه از شبکه های اجتماعی دوری کرده است، با مشاهده تأثیر این شبکه ها بر دنیای فیلم و سینما تسلیم شد و در قالب توییت وارد این شبکه اجتماعی شد، اما فقط طی چند ساعت بعد 912 کیلو گل مجازی دریافت کرد. واقعاً که کلمات چه شتابی گرفته اند. و البته چرا که نه! «مرد آهنین» تبدیل به برندی پرطرفدار شده است و از وقتی که کمپانی مارول بر روی آن سرمایه گذاری کرده، میلیون ها دلار درآمد داشته است. کمپانی به خاطر اولین فیلم در سال 2008 که در آن رابرت داونی را به عنوان تونی استارک معرفی کرد، به فروشی معادل 585 میلیون دلار دست یافت. فیلم دوم هم فروشی 9/623 میلیون دلاری داشت و سومین فیلم رقم باورنکردنی 2/1 میلیارد را پشت سر گذاشت. این مجموعه که انتظار می رود بهار سال آینده اکران شود، نیز احتمالاً با فروشی قابل توجه مواجه میشود و رابرت داونی نیز امیدوار است با توجه به تأثیر شبکه های اجتماعی به این روند کمک کند. زیرا دیگر تقریباً همه کسانی که در صنعت فیلم و سینما دستی دارند، می دانند که هر پستی که در شبکه های اجتماعی گذاشته میشود، تا چه حد به سرعت خوانده میشود. برای مثال چند روز پیش وقتی ون دیزل عکس پروفایل خود را عوض کرده در چند ساعت یک میلیون لایک و 48 هزار کامنت دریافت کرد. آیا سرعتی بیش از این نیز می توان پیدا کرد؟ از همین رو هم هست که بسیاری از بازیگران مورد توجه از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کار جدید خود استفاده و به فروش فیلم کمک میکنند.
منبع : بانی فیلم